به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، جواد نصیری در نشست خبری درباره عملکرد موی تای ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که با کسب یک طلا، ۸ نقره و ۱۰ برنز و عنوان چهاردهمی همراه بود، اظهار کرد: مسابقات بر خلاف سال‌های قبل از سطح فنی بالایی برخوردار بود و مربیان و بازیکنان […]

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، جواد نصیری در نشست خبری درباره عملکرد موی تای ایران در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان که با کسب یک طلا، ۸ نقره و ۱۰ برنز و عنوان چهاردهمی همراه بود، اظهار کرد: مسابقات بر خلاف سال‌های قبل از سطح فنی بالایی برخوردار بود و مربیان و بازیکنان بر این موضوع تاکید داشتند. کشوری مثل اوکراین که در وضعیت جنگ قرار دارد در ۳ دوره مسابقات حضور داشت و مدت زیادی نیز در تایلند اردو داشت، اما ما از ترس پول هتل و مخارج دیگر نمی‌توانیم یک روز بیشتر بمانیم. امیدوارم روزی برسد که بتوانیم هزینه‌ها را تامین کنیم و بچه‌ها آرامش روانی داشته باشند.

وی افزود: قبل از اعزام پیش وزیر رفتم و ایشان قول حمایت داد. این بچه‌ها با این شرایط و مشکلات اقتصادی و تنها با چند روز اردو عازم این رقابت‌ها شدند، اما با این وجود بچه‌های ما درخشش زیادی داشتند و نتایج خوبی کسب کردند. ما محکوم به پیروزی هستیم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

رییس انجمن موی تای افزود: انجمن شکل خود را پیدا کرده و از هر نظر استقلال دارد. در کمتر از ۶ ماه مانده به پایان سال برنامه‌های زیادی داریم. مسابقات کاپ آزاد آنتالیا را داریم و قصد داریم عازم این مسابقات شویم. اعزام به چین تایپه هم به دلیل هزینه‌های زیاد احتمالا لغو می‌شود. برای اولین بار پیشنهاد دادیم مسابقات مسترز بالای ۴۰ سال نیز در آنتالیا برگزار شود که در صورت برگزاری برای نخستین بار انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بعد از رسمی شدن انجمن درگیر کار‌های حقوقی و ثبت بودیم. بلافاصله بعد از آن مسابقات کشوری را برگزار کردیم. مسابقات آقایان در ۱۱ وزن و بانوان در ۹ وزن برگزار شد و قرار است مسابقات ایندورگیمز در عربستان برگزار شود. همچنین برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور رده‌های پایه نیز برگزار شد که استقبال بی نظیری از این مسابقات صورت گرفت. خوشبختانه علاقمندی به موی تای در کشور زیاد است و به سمت موفقیت پیش می‌رویم.

نصیری با بیان اینکه هدف ما رسیدن موی تای به جایگاه شایسته خودش است، گفت: امیدوارم همانطور که قبلا در دوره مدیریت خودم سکونشین بزرگسالان بودیم باز هم به سکو‌های افتخار برسیم. قرار است مسابقات جام ریاست جمهوری با شعار صلح و دوستی نیز در تهران یا کیش در ماه بهمن برگزار شود. در این دوره بر خلاف ۲ دوره قبلی بانوان نیز حضور دارند. کشور‌هایی مثل آمریکا، استرالیا، فرانسه، نیوزلند، کانادا، مصر و دیگر کشور‌ها نیز علاقه خود را برای حضور در مسابقات جام ریاست جمهوری ایران اعلام کرده اند و پیگیر این موضوع هستند. همچنین قصد داریم دوره‌های داوری و مربیگری را در سطوح مختلف برگزار کنیم.

وی درباره نحوه تامین هزینه‌های جوانان موی تای ایران به مسابقات جهانی گفت: تمامی هزینه‌ها شخصی بوده و از ورزشکاران نیز دریافت شده است. به خیلی از بانک‌ها وایرلاین‌ها برای درخواست کمک در اعزام نامه زدم، اما هیچ جوابی نگرفتیم. متاسفانه بچه‌های موی‌تای مظلوم هستند. تاکنون حتی هزار تومان به ما کمک نشده و همه کمک‌ها خودجوش است. البته آقای وزیر نیز قول حمایت داده و مطمئنم این وعده عملی می‌شود. برای همه تجهیزات و امکانات نیز شخصا چک داده‌ام. هزینه سنگین و کمر شکن ما برای اعزام‌ها پول هتل اعضای تیم است.

وی در پاسخ به این سوال که ورزشکاران تیم جوانان چقدر برای اعزام به مسابقات جهانی پول داده‌اند، گفت: هر کدام از بچه‌ها ۱۲۲۵ دلار پرداخت کرده‌اند که عمده آن بابت هزینه هتل صرف شده است.

نصیری در پاسخ به این سوال که آیا انجمن موی‌تای هزینه‌ای بابت کمک به اعزام ملی‌پوشان موی‌تای به مسابقات جهانی جوانان پرداخت کرد یا خیر، خاطرنشان کرد: ما اصلا پولی نداریم که بخواهیم به اعزام بچه‌ها کمک کنیم. حتی خود من که رییس انجمن هستم نیز با پول شخصی به مسابقات رفتم. من صادقانه کار می‌کنم و هیچ ابایی از هیچ کسی ندارم. عشق من موی تای است زحمتش را کشیدم و باید به موفقیت برسیم چرا که محکوم به پیروزی هستیم. پای هر کسی را می‌بوسم که به بچه‌های ما کمک کند. همین جایی که انجمن قرار دارد، ماهی ۳۰ میلیون تومان اجاره می‌دهیم. به وزیر گفتم بگویید اضافه نکنند که او هم این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه موی‌تای مورد تایید IOC است، گفت: برای المپیک ۲۰۲۴ دو سهمیه گرفتم که بروند به صورت نمایشی بازی کنند، اما ویزا ندادند. این قدرت ماست و می‌توانستیم آنجا حضور داشته باشیم. قطعا موی‌تای به المپیک راه پیدا می‌کند. آیدی کارت ما نیز صادر شد و قرار بود با هزینه شخصی برویم. کمیته المپیک هم گفت ما بخشی از هزینه‌ها را کمک می‌کنیم، اما دست‌های پشت پرده یا کسانی که دوست ندارند موی تای موفق شود کار‌هایی کردند که موی‌تای به المپیک نرود. چوب لای چرخ ما می‌گذارند و اجازه نمی‌دهند کسی که می‌خواهد کار کند نتیجه بگیرد. ما هدف داریم و محکوم به برد هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسـنا